یزدفردا رییس فراکسیون زنان مجلس، از برگزاری نشست اعضای این فراکسیون با رئیس سازمان صدا و سیما به منظور همفکری درباره عملکرد این سازمان در حوزه زن و خانواده خبر داد.
به زارش یزدفردا فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خ خانه ملت، گفت: جلسه‌ای میان اعضای فراکسیون زنان و خانواده با رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد و در این جلسه، عملکرد این سازمان در موضوع زن و خانواده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد صدا و سیما به موضوع زن، ادامه داد: وضعیت فعلی، گویای بی‌سیاستی و عدم تعریف مانیفست دقیقی در حوزه زنان و خانواده در صدا و سیما است و همین امر موجب می‌شود شاهد بازنمایی‌های متعارض و تشتت رفتار باشیم.

وی با انتقاد از عدم استفاده از کارشناسان و زنان نخبه در برنامه‌های کارشناسی و گفت‌وگومحور صدا و سیما، تصریح کرد: در حال حاضر جامعه زنان توانمندی‌های جدی در عرصه‌های مختلف دارد و با این وجود کمتر شاهد دعوت از کارشناسان و نخبگان زن هستیم. حتی در برنامه‌های اخیر صدا و سیما هم در موضوعات مرتبط با زنان، بسیار کم از کارشناسان زن دعوت شده بود. نشان‌دادن این زنان کارشناس و نخبه هم بازنمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی است و هم ایجاد انگیزه برای نسل جدید دختران.

رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این هم بارها گفته بودم که زنان بسیاری که می‌توان آن‌ها را به نوعی الگوی سوم زن نامید، در حال حاضر غریبانه در میان ما زندگی می‌کنند و رسانه و صدا و سیمای ما نتوانسته این زنان را به جامعه معرفی کند و فقدان این الگو، تبعات ناگواری در هویت‌یابی نسل جدید دختران دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی برنامه تحلیلی و گفت‌وگو محور ویژه موضوع زن اظهار کرد: لازم است سازمان صدا و سیما اتاق فکر فعالی در حوزه زنان داشته باشد. ضمن آن‌که بایستی از ظرفیت زنان توانمند در تصدی مناصب مختلف سازمان بهره ببرید. رئیس این سازمان حتی مشاور امور زنان ندارد که ضروری است حداقل برای پیگیری مسائل صنفی زنان عضو سازمان در معرفی مشاور تسریع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص انتصاب مدیران زن، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در جوان‌گرایی و انتصاب افرادی با تجربه‌های بسیار اندک این ریسک را کرده اما در مورد انتصاب زنان ملاحظات مختلفی نظیر کم‌تجربگی و... را مطرح می‌‌کنند. در حالی‌که ریسک انتصاب مدیر زن توانمند و باتجربه کمتر از ریسک انتصابات دیگر این مجموعه‌ها قطعاً کمتر نخواهد بود و نبایستی این موضوع دلیلی برای عدم توجه به ظرفیت‌های زنان شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای فراکسیون به موضوعات فوق و همچنین مباحثی نظیر تولیدات شاد و خانواده‌محور، نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی، فعالانه عمل‎‌کردن صدا و سیما در ارائه روایت اول، الگوسازی از زنان موفق، ضرورت ارتقاء زیرساخت‌های سایبری سازمان صدا و سیما، الگوسازی قهرمانان ملی برای نوجوانان و... تأکید داشتند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این جلسات می‌تواند موجب توجه بیشتر دستگاه‌ها به موضوع زنان و خانواده شده و این ارزیابی‌های متوالی می‌تواند در بهبود عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه مؤثر باشد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا